Friday, June 23, 2017

Fussy and Fancy Guest Designer



Today I'd like to show you a card I've made as Guest Designer for the Fussy and Fancy Challenge Blog. They have super fun bi-weekly challenges and this time the challenge is Dies and Punches. 


Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien die ik heb gemaakt als gast voor het Fussy and Fancy Challenge blog. Zij hebben iedere twee weken super leuke challenges en dit keer is het thema Dies and Punches.


I'm usually more a happy card person but my colleague asked me if i could make a card for her friend who is diagnosed with breast cancer just recently. Because I like this colleague a lot and really felt sorry for her friend I decided to make her a card. I heard she's a very positive person so I didn't want to make something to heavy-hearted. 

Ik ben normaal gesproken iets meer van de vrolijke kaarten maar mijn collega vroeg me een kaart te maken voor haar vriendin die pas de diagnose brost kanker heeft gekregen. Ik vond het zo naar om te horen en mag deze collega graag dus ik besloot er toch mee aan de slag te gaan. 
Ik begreep dat ze een heel positief persoon is dus ik wilde een niet al te zware tekst gebruiken. 


The flowers are handmade Foamiran flowers, combined with mulberry paper flowers. 
The flatback rhinestone gems are amazing :D! 
I also used some Sisal fibre (thank you Camilla for that idea!) and some small 3D balls to add some extra dimension (thanks Chantal ;)). 

De bloemen zijn handgemaakte Foamiran bloemen gecombineerd met Mulberry bloemen. 
De parels/strass flatbacks vind ik echt geweldig!
Ik heb ook nog wat sisal touw gebruikt (bedankt Camilla) en wat 3D balletjes om extra dimensie toe te voegen. 


These butterflies are made by stamping them on Vellum paper. I've used a clear stamp set by Marianne Design.
I've used Tsukineko VersaMagic Ink and Memento Ink. It's takes some time to dry but with some patience you can create gorgeous butterflies.

De vlinders hem ik gemaakt door te stempelen op vellum papier met twee verschillende vlinder stempels van Marianne Design.
Ik heb hiervoor Tsukineko VersaMagic en Memento inkt gebruikt.
Hoewel het even duurt voordat het droog is, kun je met een beetje geduld echt prachtige vlinders maken.


After my colleague asked me if I could make her this card I needed some time first to think about what I exactly wanted to create. I decided that an image wouldn't be right so I searched for a sentiment. But even though I found this sentiment quite fast it took me some time to figure out the rest.
When I saw the newest Maja Moodboard I decided to use that as inspiration.
Although the words couldn't be more wrong I loved the colors and it gave me the inspiration I needed. 



Toen mijn collega me gevraagd had om deze kaart te maken heb ik eerst wat tijd nodig gehad om te bedenken wat ik precies ging maken. Ik wist a snel dat ik er geen plaatje voor zou gaan gebruiken maar een tekst maar nadat ik de tekst al snel had gevonden wist ik nog niet goed wat voor kaart ik dan wilde maken.
Ik zag het Maja Moodboard voor Juni en dat zou als inspiratie gaan dienen. Hoewel de woorden niet slechter hadden kunnen passen, vond ik de kleuren fantastisch en dit was precies de inspiratie die ik nodig had.


I'd like to join the challenge at Scrap and Craft Inspiration.

Don't forget to join the fun at Fussy and Fancy and have a great day!
Doe vooral mee met de challenge bij Fussy and Fancy en geniet van je dag!~



1 comment:

  1. Wat een prachtige kaart! Dat het maar een 'hart onder de riem' mag zijn. groetjes Joanne

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!