Altered Picture Frame



Hi everyone :) 
I'm not a big fan of using my own pictures when I craft but for this one I've made an exception. Isn't this the cutest picture ever?? I'm a dogmom and well you know what they say, you always think your own kid is the prettiest of all ;). 

Hoi allemaal :)
Hoewel ik normaal gesproken niet zo'n fan ben van het gebruiken van mijn eigen foto's bij mijn creatieve uitspattingen, heb ik voor deze foto toch een uitzondering gemaakt. Is dit niet de meest schattige foto ooit?? Ik ben bullenmama en ach je weet wat ze zeggen, als moeder zijnde vind je je eigen kind altijd de knapste ;). 


I've used a cheap picture frame form a local budget store (€1,79 or so). I covered it with black gesso and added all kinds of embellishments. I like the fact that when I plan on covering my work with gesso or some kind of medium I can use whatever embellishments I have, the way they look isn't relevant, 'cause I'm altering them anyway. It's a great way to use up all that stuff I bought, thinking I could use it one day ;).

Ik heb een goedkoop fotolijstje gebruikt van de Action, wat ik voor iets van 1,79 gekocht heb. Vervolgens heb ik het volledig met gesso zwart gekleurd en er allerlei verschillende embellishments opgeplakt. Ik vind het zo leuk dat wanneer ik van plan ben mijn werk volledig met een kleur of medium te bewerken het niet uitmaakt hoe de bloemen enzo eruit zien. Een perfecte manier om al die meuk die ik zo door de jaren heb verzameld een goede bestemming te geven ;).


Did you know I own a YouTube channel? I like to record my crafting adventures and love to share them with the world ;). I also made a video creating this project. You can watch it in the video below. You can also subscribe to my channel so you get updates whenever I upload a new video (which I'm not planning on doing everyday, so I'm not going to stalk you ;)).



Wist je al dat ik een eigen YouTube kanaal heb? Ik vind het super leuk om videos te maken van mijn creatieve avonturen en ik heb er ook weer één gemaakt van dit project. Je kunt de video hierboven bekijken. Je kunt je ook abonneren op mijn kanaal, dan krijg je een melding wanneer ik een nieuwe video heb geplaatst (wat ik niet dagelijks doe hoor, dus geen stalk-achtige taferelen ;))


Don't you just love her?! She's the biggest idiot of all dogs, not the smartest one though and only follows instructions when she feels like it (in other words, when I'm blackmailing her with something to eat) but also the cutest dog in the world and I don't know what to do without her. She deserved a piece dedicated to her <3.

Is ze niet geweldig leuk?! Ze is de allergrootste idioot die er bestaat, niet erg slim en luistert alleen wanneer zij daar zin in heeft (ofwel wanneer ik haar chanteer met iets te eten) maar ze is ook de allerliefst hond ooit en ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Ze verdiende een project speciaal aan haar opgedragen <3. 

Challenges I'd like to enter:
Creative Artiste Mixed Media Anything Goes (2-9)
Altered Eclectics Anything Goes (1-9)
Love to Craft Anything Goes (5-9)
More Mixed Media Challenge Anything Goes (2-9)
Mixed Media Place Mood board (inspired by the color tones) 

Have a great day :)



7 comments:

  1. Wow, what a stunning Mixed Media frame! Love all the textures... Thanks for joining us at Creative Artiste Mixed Media Challenge Blog :)

    ReplyDelete
  2. Wow wow wow I'm in love. A big thank you for always participating in the challenge of Mixed Media Place.

    ReplyDelete
  3. I thought I had a biggest idiot dog and I imagined I'm one who thinks about own dog in such way :)
    Your frame is fantastic, I love colours and elements you used!

    ReplyDelete
  4. Thank you for sharing your lovely crafting for our August challenge 13 at Love to Craft, Hazel, DT x

    ReplyDelete
  5. Really stunning! Thank you for joining us at Mixed Media Place challenge!

    ReplyDelete
  6. Amazing project!
    Thank you for joining us at Mixed Media Place!

    ReplyDelete
  7. Aww, from one dog momma to another what a cutie!! Gotta love our fur babies! Beautiful work! Thanks for doing us at MMP xx

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!

Template by Cindy Wille - Special thanks to Fanette Design. Powered by Blogger.