Mixed Media Notebook 'Creativity'


Today I'd like to show you a new Mixed Media project, made as Guestdesigner for CraftAddiction.
This time I made a notebook instead of a canvas.
I bought this simple notebook at a local budget store and covered it in Gesso.
After it dried I playd with all kinds of nice products like modeling paste, ink sprays and Nuvo Embellishment Mousse. I altered some metal embellishments by adding a layer of gesso and covering them in Nuvo Mousse to match the rest of the notebook.

Vandaag wil ik jullie weer een nieuw Mixed Media project laten zien wat ik heb gemaakt als gastdesigner voor CraftAddiction.
Dit keer geen canvas maar een notitieboekje.
Ik heb een eenvoudig boekje bij de action gekocht en dit opgeschuurd en met gesso bewerkt.
Vervolgens ben ik aan de gang gegaan met allerlei heerlijke producten zoals modeling paste, inks sprays en Nuvo Embellishment mousse. Ik gebruikte wat metalen embellishments maar kleurde deze wel met Nuvo Mousse zodat ze bij het boekje zouden passen. 


I also experimented a little with the Kippers Shine  Powders and found out you can use the pearl medium / pigment powder mixture to stamp images, as long as you hold on to the right order ;).
I also experimented with mixing different ink sprays in a spraybottle and dilute it with water using that same technique. 
Just watch the video below to see the whole proces including those two techniques. 

Ik ben ook wat gaan rommelen met de Kippers Shine pigment poeders en kwam met wat 'trial&error' uiteindelijk tot de conclusie dat je er prima mee kunt stempelen mits je de goede volgorde aan houdt ;). Het was een project van experimenten, zo heb ik ook gekeken wat er gebeurt als je verschillende ink sprays met elkaar vermengt in een spraybottle en hoe je dit op voorhand kunt verdunnen op dezelfde manier. Kijk vooral even mijn video van dit project om deze twee technieken te bekijken :).


I added a material list below this post so you can check out everything I've used.
Can't wait to hear what you think of this new Mixed Media adventure ;).
Have a great day!

Benieuwd naar de producten die ik bij dit boekje heb gebruikt? Je vindt een lijst met materialen onderaan deze post. 
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe mixed media avontuur vinden ;)
Fijne dag vandaag!




Challenges:
Love to Craft Anything Goes
Mix it up Anything Goes
Mixed Media Place Moodboard inspiration
The Mixed Media Monthly Challenge Altered Embellishments










4 comments:

  1. Sorry I'm late commenting. Thank you for sharing your lovely crafting for our July challenge 12 at Love to Craft, Hazel, DT x

    ReplyDelete
  2. Wow wow wow I'm in love. A big thank you for always participating in the challenge of Mixed Media Place.

    ReplyDelete
  3. So beautiful! Thank you for joining us at Mixed Media Place challenge!

    ReplyDelete
  4. This is stunning, thank you for joining us at MMP x

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!

Template by Cindy Wille - Special thanks to Fanette Design. Powered by Blogger.